Menighedsplejen

Hirtshals sogns menighedspleje

Hirtshals sogns menighedspleje er en forening der, der er udsprunget af Menighedsrådet, og som ønsker at fremme det diakonale (dvs. især sociale) arbejde i sognet.

At hjælpe mennesker i udsatte situationer har altid været en af kirkens allervigtigste opgaver og det hører uløselig sammen med den anden meget vigtige opgave at forkynde det kristne budskab.

Den opgave, som kirken traditionelt har benyttet det græske ord diakoni om, har menighederne i Hirtshals også hidtil taget sig af, især gennem den julehjælp, som vi i mange år har uddelt til trængte familier.

Du er velkommen til at støtte arbejdet på konto nr. 9070 1623933853 eller MobilePay 29053.

Hvis du ønsker at få skattefradrag for din gave, skal du benytte paraplyorganisationens konto i Sydbank: Reg.nr. 8075, kontonr. 0002018699 - husk at anføre dit cprnr. og at gaven skal sendes videre til Hirtshals Menighedspleje.

Julehjælp og konfirmandhjælp

Julehjælp

Hirtshals sogns menighedspleje uddeler julehjælp til familier eller enlige der har bopæl i Hirtshals sogn (dvs. Hirtshals og Emmersbæk) og som har en meget trang økonomi, som gør det svært at gøre noget ekstra ud af julen.

Hjælpen består som oftest i en varekurv kombineret med et gavekort til butikkerne i Hirtshals.

Der kan søges om julehjælp ved at formularen her . (NB Linket virker kun i ansøgningsperioden, som er fra 1. november til 18. november.).

Her kan der søges om hjælp til afholdelse af konfirmation for konfirmander i Menighedsplejens arbejdsområde.

Ønsker du at bidrage til menighedsplejens arbejde er kan du indbetale dit beløb på konto nr: 9070 1623933853 eller MobilePay 29053

Beat yesterday

Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Button Text

Beat yesterday